אם אתם רוצים להעסיק עובד זר לסיעוד, עליכם לקבל היתר העסקה מרשות האוכלוסין וההגירה. תהליך זה אינו פשוט, לא פעם הוא יהיה כרוך בקשיים והמון בירוקרטיה, קל וחומר כאשר מתמודדים עם התהליך בפעם הראשונה.
אנו כאן כדי לסייע לכם ולספק ייעוץ, מידע והכוונה כדי שהתהליך יהפוך לכמה שיותר פשוט עבורכם. ריכזנו לכם את כל הדברים שחשוב לדעת, וכמובן שאתם מזומנים ליצור איתנו קשר כדי שנלווה אתכם לכל אורך התהליך.
העסקת עובד זר – למי זה מתאים?
העסקת עובד זר תהיה פתרון עבור מטופלים סיעודיים שלא שוהים במסגרת מוסדית, למעט מסגרות דיור מוגן, כל עוד מטופלים אלו עונים על כל תנאי הזכאות. ברוב המקרים יינתן היתר עבור כל מי שזקוק להשגחה צמודה לאורך רוב שעות היממה, במשך כל שעות השבוע ועומד בקריטריונים הנדרשים.
הקריטריונים נבדלים בהתאם לסוג האוכלוסייה, כך למשל ישנן הבדל בין הקריטריונים של קשישים מעל גיל 85 לבין הקריטריונים של אזרחים ותיקים שרק הגיעו לגיל פרישה.
מה שלבי תהליך לבקשת רישיון לעובד זר?
כדי להעסיק עובד זר יש קודם כל לקבל היתר מיחידת ההיתרים של ענף הסיעוד ולשם כך יש למלא טופס בקשה לקבלת היתר העסקה. הטופס כולל הצהרת ויתור על סודיות, התחייבות מעסיק, צילום תעודת זהות וספח, הצהרת הורים (טופס ד') כאשר מדובר בקטינים, ובמידה וישנו אפוטרופוס יש לצרף אישור אפוטרופסות.
כמובן שיש לצרף טפסים ואישורים שונים בהתאם לצורך, כך למשל נכי עבודה צריכים לצרף אישור מהמוסד לביטוח לאומי, נפגעי פעולות איבה ונכי צה"ל יצרפו תעודת זכאות ממשרד הביטחון, חולי סרטן יצרפו מסמכים רפואיים עדכניים וכן הלאה.
מתשלום אגרה ועד הגשת הבקשה
כדי לקבל היתר עבור העסקת עובד זר, או לטובת חידוש היתר קיים, על המעסיק לשלם אגרה. תשלום האגרה צריך להתבצע לפני הגשת הבקשה לקבלת היתר, מכיוון שיש לצרף את אישור התשלום לבקשה, בלעדיו, הבקשה שהגשתם תוחזר אליכם.
מסמכי הבקשה שאתם מגישים צריכים להיות מקוריים, אם לא מקוריים, עליהם להיות מאומתים על ידי רואה חשבון או עורך דין. את הטפסים תוכלו להגיש בכמה דרכים, החל במילוי טופס מקוון בצירוף כל המסמכים הנחוצים, דרך פניה לאחת הלשכות הפרטיות שמתמחות בתיווך, הבאה וטיפול בעובדים זרים בענף הסיעוד, כך שתעביר את הבקשה שלכם לרשות האוכלוסין וההגירה ועד פניה לשירותי "אחות דרך" כדי לקבל מידע וסיוע שיקלו על התהליך.
שימו לב שיש לכם את כל המסמכים והאישורים הנדרשים
כאשר רוצים לקבל היתר לעובד זר בענף הסיעוד חשוב לשים לב שהבקשה כוללת את כל המסמכים הנדרשים, מכיוון שאם יחסרו מסמכים קבלת ההיתר תתעכב עד אשר יושלמו כל המסמכים הדרושים. לכן אם אתם רוצים שהתהליך יהיה מזורז, עליכם לקבל את כל המידע הנחוץ ולהיעזר במומחים לתחום, וכך להיות בטוחים ששום דבר לא התפספס או נשכח.
לאחר שתתקבל החלטה היא תשלח אליכם בדואר רשום, ואם הבקשה שלכם אושרה יונפק לכם היתר להעסקת עובד זר למשך התקופה.
מה קורה לאחר קבלת ההיתר?
לאחר שקיבלתם היתר להעסקת עובד זר, עליכם לפנות לאחת מהלשכות הפרטיות המוסמכות לטובת השמת עובד זר. הלשכה תעביר לכם מכתב השמה חתום עם פרטי העובד שקיבלתם עבורו היתר העסקה.
הלשכות המורשות שמוסמכות לטפל בעובדים זרים בענף הסיעוד ידאגו גם להנפקת אשרת העבודה לעובד הזר, עם זאת, באחריותכם לוודא שאשרת העבודה של העובד שלכם אכן בתוקף ושגם הדרכון שלו בתוקף, ל- 18 חודשים לכל הפחות.
קבלת רישיון לעובד זר זהו תהליך בירוקרטי שעליו להיות כמה שיותר מסודר. ב"אחות לדרך" אנו נשמח ללוות אתכם לאורך התהליך ולעשות לכם סדר בדברים בעזרת מתן ידע וסיוע מקצועי.